Strongman bloggen uke 1 i 2019

Ja, nytt år og ingenting forandrer seg for min del 🙂

Liten update:

Her er det jevnt sig hele året og det dette som gjør man bedre over tid, så lenge man gir kroppen en grunn til å bli bedre.

 

 

Tren lett med tunge vekter, så blir man sterk! Dette er ett ordtak som jeg så ofte har i hodet når jeg driver på og om man kan se tilbake ett år og vite at de vektene man bruker nå ligger mange prosent høyere enn de gjorde for ett år siden, ja da har man kommet langt 🙂

 

 

Kroppen fungerer bra om dagen og det ble en liten pers i boks bøy her om dagen på 280kg, noe som ristet ganske så godt i kroppen og gjorde armer og skuldre temmelig herpa i noen dager etterpå. I LOVE IT!

All den tunge løftinga og nesten 120kg kroppsvekt gjør det ikke super enkelt å handle klær

 

Ellers så er hofta fremdeles ett ræv%#” og tillater meg ikke å kjøre noe som helst i markløft jeg kan være stolt over, så jeg kjører speed markløften 1 og 1 rep og en gang iblant så drar jeg på litt for å ikke miste nervesystemet helt her, men det plager meg inderlig, da jeg vet at om ikke smerten var der så ville jeg ha vært god for mye i markløft nå. Med en boks bøy 40kg bedre enn når jeg dro 310kg og generell power er opp i alt annet så bør det bære over til en skikkelig pers den dagen hofta slutter å være bøllette.

 

I år har jeg lyst til å få være med på konkurranser og om hofta ikke tillater det så kommer jeg til å møte opp, og gjøre det beste jeg kan i de øvelsene som jeg kan og det kommer uansett til å være bedre enn tidligere!

 

 

Treningsuka mi:

 

Denne består som regel av 4-5 gym økter som er harde, 1-2 gym økter som er ganske lette,1 utetrening som kun er strongman og gjerne noen gåturer eller skiturer. For mange kan dette virke som veldig mye, men jeg har ett meget godt liv, som gjør at jeg kan ta meg en hvil hver dag, spise godt, lever av det jeg elsker og det meste er lystbetont, og da tåler man mye mer 🙂 Kroppsvekta øker jevnt og trutt også, dog veldig sakte, slik at formen min er en av de bedre jeg har hatt.

 

Om jeg ikke er så sterk som jeg ønsker å bli enda, og kommer nok aldri til å bli det, så er jeg ihvertfall stolt over at jeg gjør alt så riktig som jeg kan det og det vil gjøre at jeg kan se tilbake på den tiden her og vite at jeg gjorde alt jeg kunne for å bli sterkest mulig, på naturlig vis, og da må man være utrolig iherdig og det å ta seg flere måneder av med trening i året er rett og slett ikke mulig om du vil bli bedre.

 

 

 

Under ser du ett utdrag av sist ukes treninger:

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *