Ny pers i strikt log press, tung floor press og bygger sakte opp marken igjen

Da var nok en uke over og sist uke var ganske så bra for min del.

 

 

WEST SIDE for the win:

Jeg fortsetter i kjent og kjær stil med west side og etter 3 uker så roterer jeg støtteøvelser, volum varieres uke for uke og forskjellige varianter av baseløft utføres til det maksimale ukentlig, men meget sjelden i de 3 baseløftene. Dette for å drive progresjon og å kunne ta PR i de store når alle andre øvelser har økt tilstrekkelig, for da vet man rett og slett at en ny PR er innenfor rekkevidde.

 

Hver 3 uke så bytter jeg om på programmet slik at jeg på de dynamiske dagene har progresivt tyngre tre uker på rad, før jeg så bytter om på om jeg bruker kjetting, strikk, begge deler eller ingen av delene.

 

Dette er meget effektivt for meg, holder treninga frisk og morsom, tvinger kroppen til å adaptere noe nytt hver uke og du lærer deg å skyve gjennom forskjellige typer motstand så effektivt som overhodet mulig.

 

Resten av treninga utenom dynamisk og maks effort øvelsene handler om å hamre de øvrige muskelgruppene som bidrar til løftene og få disse individuelt så sterke som mulig. De viktigste musklene for meg er uten tvil triceps, hamstrings, hofte og lats.

 

 

Ny pers:

 

Sist uke så klarte jeg blant 142kg i striktpress med stokk, 5 lette reps på 122kg i strikpress med stokk, 260kg lett i markløft på kloss (jepp hofta hata meg etterpå, men men) 210kg på toppen i floor press, 60kg i en arms striktpress.

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *